Returnarea produselor
Cumpărătorul are dreptul să notifice în scris vânzătorul că renunță la cumpărare, fără penalități, fără costuri suplimentare și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului, cu suportarea de către cumpărător a cheltuielilor de returnare.
Returnarea produselor se face in mod obligatoriu la adresa: SERSIMO MARKET S.R.L., str. Sânnicoară nr 6, mun. Cluj-Napoca, jud. Cluj, telefon 0377104099.
Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de vânzător.
Cu excepția cazului în care vânzătorul s-a oferit să recupereze el însuși bunurile, acesta poate amâna rambursarea până la data recepționării bunurilor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis bunurile către vânzător, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 zile de la data solicitării returului, sub condiția recepției cantitative și calitative a returului, conform prezentei politici, prin aceeași metodă de plată.
Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor fără a putea fi obligat la plata niciunui cost suplimentar.
Pentru produsele care, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poștă sau curier si au fost livrate la domiciliul consumatorului de către vânzător prin flota proprie, costul transportului aferent returului este in sarcina consumatorului.
În cazul în care vă putem ajuta cu alte informații, vă rugăm să ne scrieți la adresa: [email protected]. În plus, puteți completa formularul de retur și trimite către aceeași adresă de email: [email protected].
Dreptul de retur poate fi exercitat prin utilizarea formularului de retur pus la dispoziție de către noi sau prin orice altă declarație neechivocă de exercitare a acestui drept.
Dacă solicitarea dumneavoastră privind dreptul de retragere este transmisă prin e-mail la adresa [email protected], echipa noastră va confirma primirea corespondenței în cel mai scurt timp.
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale.
Consumatorul este responsabil pentru integritatea produsului până la recepționarea acestuia de către vânzător.
În cazul în care produsul este returnat într-o stare ce implică uzură sau deteriorări, vânzătorul are opțiunea de a refuza returul sau de a reține o sumă proporțională cu diminuarea valorii acestuia.
Returul se va face cu precădere prin aceeași societate de curierat prin care s-a efectuat predarea bunului însă consumatorul are posibilitatea de a face returul si prin orice alta metodă de livrare rapidă, cu livrare la adresă, fără ramburs. Vânzătorul nu are posibilitatea ridicării coletelor de la oficiile poștale.
Riscul de pierdere sau de deteriorare a bunurilor este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terță desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a bunurilor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului în momentul livrării bunurilor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către consumator să transporte bunurile, iar această opțiune nu a fost oferită de către profesionist, fără a aduce atingere drepturilor consumatorului față de transportator.
Nu beneficiază de dreptul de retur:
- a) bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- b) bunuri al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care vânzătorul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
- c) bunuri confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
- d) bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- e) bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
Consumatorul este informat asupra faptului că, în cazul în care produsele a căror returnare prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz, electrice, accesorii lipsă, vânzătorul își rezervă dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse.
Solicitările repetate de returnare din partea aceluiasi consumator vor fi considerate comportament abuziv si fraudulos si ca urmare acesta va fi instiintat in prelabil despre acest fapt si in consecinta comenzile ulterioare vor fi refuzate.