Garantii si service

Toate produsele sunt comercializate de către SERSIMO MARKET S.R.L. cu sediul social în jud. Cluj, mun. Cluj-Napoca, Str. Jiului nr. 24C, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J12/1954/2014, având CUI RO33288032, cont IBAN RO08RZBR0000060021532794 deschis la Raiffeisen Bank, e-mail: [email protected], telefon/whatsapp: 0377104099. Punctul de lucru al societății (depozitul) este situat in județul Cluj, mun. Cluj-Napoca, Str. Sânnicoară nr. 6.

Produsele comercializate beneficiază de o garanție legală de conformitate de 24 de luni de la data achiziției pentru consumatori (persoane fizice) și de 12 luni pentru persoane juridice, conform legislației în vigoare, în special OUG 34/2014 si OUG nr. 140/2021 și politicilor comerciale ale producătorilor.

În cazul produselor pentru care producătorul oferă o garanție comercială suplimentară, aceasta se aplică în condițiile menționate în certificatul de garanție.

Prin prezentul înscris se stabilesc condițiile  privitoare la conformitatea produselor comercializate de către vânzător, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile comerciale (în situația in care acestea sunt acordate de către producător) în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorului.

Prezentul înscris cuprinde mențiuni cu privire la drepturile conferite de legislație consumatorului si menționează termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanției – reparare, reducere proporțională a prețului, înlocuire si rambursare, termenul de realizare a acestora, elementele de identificare a produsului, denumirea si adresa vânzătorului, termenul si procedura de returnare si situațiile in care garanția nu se acorda.

Protecția juridică a consumatorului împotriva lipsei de conformitate, obligație legală a vânzătorului, este asigurată de vânzător prin resurse si mijloace proprii.

  • VERIFICAREA PRODUSULUI IN  MOMENTUL RECEPTIEI

Pentru o parte dintre produse cumpărătorul va primi certificat de garanție emis de producător sau vânzător in format tipărit. Acesta se va afla in cutia produsului sau lipit pe exteriorul cutiei. 

Consumatorul, la data recepționării produsului trebuie sa verifice cu atenție integritatea acestuia, aspectul exterior (defecte vizibile, etc.). 

În situația constatării unei neconformități consumatorul trebuie să notifice vânzătorul cu privire la defecțiunea constatată sau imposibilitatea de utilizare a produsului în conformitate cu destinația pentru care a fost achiziționat, in oricare din modalitățile următoare: in scris la adresa sediului social, prin email sau telefonic, utilizând datele de contact menționate in prezentul înscris.

Consumatorul beneficiază de înlocuirea produsului în cazul în care neconformitatea acestuia este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.

Orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care produsele au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării, până la proba contrarie.

Accesoriile produsului beneficiază de aceeași perioadă de garanție în aceleași condiții ca și produsul principal cu excepția cazurilor în care în manualul de utilizare este specificat altfel. 

Defecțiunile produsului sesizate de consumator vor fi identificate de un reprezentant al vânzătorului, care va emite o fișă de service. Aceasta va enumera defecțiunile constatate, natura lor și va stabili dacă se încadrează în condițiile garanției pentru reparație gratuită sau dacă sunt datorate unei utilizări incorecte. 

În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul la următoarele masuri de remediere, in ordinea indicata:

  • de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, 
  • posibilitatea de a beneficia de o reducere proporțională a prețului; 
  • posibilitatea de a obține înlocuirea produsului cu altul conform;
  • posibilitatea de a obține restituirea contravalorii produsului respectiv.

În cazul unor erori materiale: afișarea pe site a unui preț in mod evident eronat, eroare de redactare, neconcordanta dintre fotografia produsului si descrierea acestuia, imposibilitatea procesării plății, precum si absenta produsului in stoc, vânzătorul are dreptul de a anula comanda, cu notificarea clientului în cel mai scurt timp și restituirea integrală a tuturor sumelor încasate, fără niciun fel de cost suplimentar in sarcina consumatorului.

 

  1. A) Aducerea la starea de conformitate se face în primul rând prin repararea  produsului în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate si a predat produsul vânzătorului.

Consumatorul trebuie să pună la dispoziția vânzătorului produsul neconform iar acesta are obligația de a-l prelua pe propria cheltuială, împreună cu toate accesoriile sale (garanția nu este condiționată de păstrarea ambalajelor originale). 

Aducerea la starea de conformitate se face fără niciun cost in sarcina consumatorului. Toate costurile necesare suportate pentru a aduce bunurile în conformitate, în special costul expedierii prin poștă, al transportului, al forței de muncă sau al materialelor sunt in sarcina vânzătorului.

Timpul de nefuncționare prelungește în mod corespunzător termenul de garanție și curge din momentul la care a fost adusă la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a produsului în stare de utilizare normală către consumator.

Consumatorul va fi informat despre finalizarea reparației prin e-mail sau whatsapp, vânzătorul nefiind responsabil în măsura în care consumatorul refuză să furnizeze o adresă de e-mail sau număr de whatsapp, aceasta nu este validă sau datele furnizate sunt incorecte. 

Pentru a evita aglomerarea nejustificată a spațiilor de depozitare și încetinirea activității, se va percepe o taxă de depozitare după 15 zile de la notificarea consumatorului privind ridicarea produsului. Taxa de depozitare va fi de 1% pe zi din valoarea facturată a produsului. La ridicarea produsului, consumatorul va trebui să achite această sumă, altfel vânzătorul poate invoca dreptul de retenție conform art. 2495 din Codul Civil. 

In situația in care solicitarea de aducere la conformitate a produselor este considerata de către vânzător ca fiind nejustificata consumatorul va fi înștiințat despre acest fapt iar produsul îi va fi returnat fără niciun cost in sarcina consumatorului. 

Pentru a evita solicitările nejustificate de aducere la conformitate a produselor, o nouă cerere nejustificată de service va implica o taxă de 50 RON + TVA și, după caz, costul transportului. Cererea este considerată nejustificată dacă produsul este retrimis în aceeași stare, dacă defectul invocat este din cauza lipsei de cunoștințe tehnice minime necesare sau utilizării incorecte a produsului, dacă este trimis în service după expirarea garanției, sau dacă garanția este exclusă conform certificatului. Până la achitarea sumei datorate, vânzătorul poate invoca dreptul de retenție în virtutea art. 2495 din Codul Civil.

Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparația este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, însă are obligația de a propune reducerea proporțională a prețului, înlocuirea produsului cu altul conform sau restituirea contravalorii produsului respectiv.

 

  1. B) Posibilitatea de a beneficia de o reducere proporțională a prețului; 

În situația în care produsul nu poate fi adus la conformitate prin reparație în perioada de garanție legală, vânzătorul va comunica consumatorului acest fapt si-i va propune in scris acordarea unei reduceri proporționale a prețului produselor neconforme. In situația acceptării reducerii de către consumator neconformitatea se considera remediata.

Reducerea de preț  trebuie sa fie proporțională cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.

 

  1. C) Posibilitatea de a obține înlocuirea produsului cu altul conform;

Produsele ale căror caracteristici nu corespund cu specificațiile afișate pe site se pot returna la solicitarea scrisa a consumatorului. In aceasta situație consumatorul poate alege înlocuirea produsului cu unul conform sau returnarea contravalorii acestuia împreună cu toate cheltuielile suportate. In situația in care vânzătorul nu deține in stoc un produs similar conform are obligația de a aduce la cunoștința consumatorului acest fapt cat mai urgent, urmând a-i restitui acestuia integral toate sumele încasate, fără niciun fel de cost suplimentar in sarcina consumatorului, in termen de maxim 5 zile de la data primirii produsului neconform. 

Consumatorul beneficiază de înlocuirea produsului în cazul în care neconformitatea acestuia este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.

În situația în care produsul nu poate fi adus la conformitate prin reparație în termen de maxim 15 zile calendaristice iar consumatorul nu accepta propunerea vânzătorului de a beneficia de reducerea proporțională a prețului, consumatorul are dreptul la înlocuirea fără costuri a produsului cu altul conform. 

Înlocuirea va fi făcută de către vânzător in cadrul unei perioade de maxim 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul s-a pronunțat in favoarea înlocuirii produsului, cu excepția cazului in care produsul înlocuitor se afla pe stocul magazinului din care produsul a fost achiziționat, caz in care înlocuirea se va face pe loc.

Înlocuirea produsului neconform se face fără niciun cost in sarcina consumatorului. Toate costurile necesare suportate pentru înlocuirea produsului neconform, în special costul expedierii prin poștă sau al transportului sunt in sarcina vânzătorului.

Consumatorul nu este obligat să plătească pentru utilizarea normală a bunurilor înlocuite în perioada care a precedat înlocuirea acestora.

În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenul de garanție începe să curgă de la data înlocuirii.

 

  1. D) Posibilitatea de a obține restituirea contravalorii produsului;

În situația în care produsul nu poate fi adus la conformitate prin reparație în perioada de garanție legală iar consumatorul nu accepta propunerea vânzătorului de a beneficia de reducerea proporțională a prețului sau de înlocuire cu altul conform, consumatorul are dreptul la restituirea contravalorii acestuia din partea vânzătorului. In aceasta situație consumatorul returnează vânzătorului bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă.

Vânzătorul îi va rambursa consumatorului prețul plătit pentru bunuri, la data returnării acestora, folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

 

  1. E) Recomandări de utilizare:

– verificați întotdeauna la primire integritatea ambalajului si a produsului. In cazul in care constatați deteriorări ale produsului sau ale ambalajului, va rugam sa anunțați imediat vânzătorul.

– nu depozitați produsele in condiții improprii: umezeala, praf, etc;

– nu trageți ștecherul din priză de cordonul de alimentare;

– in cazul transportului produsului pe vreme răcoroasă sau îngheț, lăsați întotdeauna produsul câteva ore pana ajunge la temperatura camerei, înainte de a-l pune in funcțiune;

– nu folosiți cabluri de alimentare improvizate;

– nu acoperiți fantele de răcire ale produsului;

– in cazul in care produsul nu funcționează la parametrii normali, nu încercați sa-i forțați funcționarea, anunțați imediat vânzătorul.

 

  1. BONUL FISCAL SI FACTURA

Pentru a facilita soluționarea reclamațiilor privind garanția Consumatorul este rugat să păstreze bonul fiscal sau factura. În lipsa acestora, dovada achiziției poate fi realizată prin orice mijloc de probă.

 

III. CONFORMITATEA PRODUSELOR

Toate produsele comercializate în magazinul nostru online respectă în totalitate reglementările legale privind conformitatea și siguranța acestora, în conformitate cu legislația națională și europeană aplicabilă.

Garantăm că produsele oferite în magazinul nostru online sunt conforme cu cerințele legale de siguranță și calitate, respectând toate standardele de protecție a consumatorilor prevăzute de legislația în vigoare.

 

  1. DURATA MEDIE DE UTILIZARE

Durata medie de utilizare a produselor comercializate de vânzător este de doi ani, cu excepția produselor care prin lege nu sunt considerate de folosință îndelungată, iar garanția se acordă pe toata aceasta perioadă.

 

  1. INSTRUCTIUNILE DE UTILIZARE SI INTRETINERE

Consumatorul trebuie sa respecte condițiile de utilizare, instrucțiunile de întreținere corespunzătoare produsului achiziționat, instrucțiuni menționate in documentele însoțitoare ale acestuia. In situația nerespectării acestora se pierd toate drepturile acordate de lege in temeiul garanției de conformitate.

Consumatorul trebuie să întrerupă utilizarea produsului dacă constată un defect, pentru a evita avarierea sau degradarea suplimentară a acestuia. Produsele care prezintă defecte trebuie să fie aduse la cunoștința vânzătorului în cel mai scurt timp de la constatarea defectului, în orice caz în perioada aferentă garanției legale de conformitate.

În orice situație, produsul returnat pentru reparații trebuie să fie curat și cât mai apropiat de starea inițială. 

 

  1. UZURA NORMALA

Garanția nu acoperă uzura normala a produsului. 

Trebuie luat in considerare faptul că odată utilizate toate produsele vor da semne de uzură, iar aceasta nu reprezintă o neconformitate.

 

VII. CAZURI DE EXCLUDERE A GARANTIEI LEGALE DE CONFORMITATE

Garanția nu se acorda in următoarele situații:

  • Produsele prezinta urme de: tăieturi, șocuri mecanice, lovituri, crăpături, ciobiri, cipuri arse,  componente/piese arse sau plesnite, urme de incendiere, decolorare, deteriorări in urma unor calamitați, ruperea sau zgârierea, oxidarea instalației electrice ca urmare a folosirii în locuri cu umiditate/temperaturi sub/peste cele indicate în manualul de utilizare. sau depuneri de praf și impurități (depuneri de substanțe dure nespecifice sau calcar) peste limitele normale, utilizare in condiții neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatura si presiune, șocuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice etc.), setări si instalări incorecte, prize fără împământare, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe in interiorul echipamentelor, intervenția mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul funcționarii echipamentelor.

intervențiile în vederea reparării (care necesită introducerea produselor în service), executate de către consumator sau persoane neautorizate de către vânzător sau producător, 

–       produsele prezinta defecte din cauza utilizării necorespunzătoare sau a folosirii acestora in alte scopuri decât cele pentru care au fost proiectate;

–        produsele prezinta defecte din cauza expunerii la furtuni, vânt, soare puternic, ninsoare, ploi abundente sau succesive, temperaturi excesive.

          –      produsele consumabile nu fac obiectul garanției legale de conformitate întrucât, prin natura lor, sunt supuse uzurii 

                 rapide și unei durate normale de utilizare limitate. Sunt considerate consumabile: baterii, acumulatori, recipiente de  

                 apă, filtre, piesele auxiliare care prin natura lor sunt supuse uzurii de către utilizator (exemplu, dar fără a se limita 

                 la: șezuturi scaune, perne, tapițerie etc). 

Nu se consideră că există o neconformitate dacă înainte de momentul achiziționării produsului consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a acestuia nu corespunde cerințelor obiective de conformitate iar consumatorul a acceptat în mod expres și separat acest lucru prin efectuarea comenzii.

 

VIII. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR

Pentru a asigura transparența și protecția drepturilor consumatorilor, punem la dispoziție un mecanism extrajudiciar de depunere și soluționare a reclamațiilor, prin intermediul căruia orice nemulțumire poate fi analizată și rezolvată rapid și eficient.

Prin accesarea pictogramei „ANPC. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR” aflata in coltul din dreapta jos a site-ului, consumatorii sunt redirecționați automat pe site-ul ANPC, astfel, în conformitate cu reglementările legale, oferim un sistem simplu și accesibil prin care clienții pot depune reclamații, iar acestea vor fi soluționate într-un termen rezonabil, fără a fi necesară intervenția instanței.